Zaburzenia erekcji to przypadłość która według niektórych statystyk dotyczy na całym świecie nawet 150 milionów mężczyzn. Do pogorszenia sprawności seksualnej przyczynia się nie tylko wiek, ale przede wszystkim prowadzony styl życia. Mitem są stwierdzenia mówiące o tym, że niska potencja to wyłączna domena mężczyzn po 40-tce. Nic bardziej mylnego. Wielokrotnie zdarza się, że niska potencja dotyka nawet panów, którzy nie przekroczyli jeszcze 30-tego roku życia. W niniejszym artykule doradzamy, co zrobić, aby cieszyć się dobrą sprawnością seksualną przez długie lata. Zapraszamy do wnikliwej lektury.  

Niska potencja u mężczyzn – skąd się bierze?

Powyższe pytanie zadają sobie zarówno mężczyźni jak i ich partnerki. Warto wiedzieć, że zaburzenia wzwodu mogą być spowodowane nie tylko przez wiek, ale również zaburzeniami o charakterze fizycznym i psychologicznym. Wielu mężczyzn ma także problem polegający na tym, że początkowo uzyskują wzwód, rozpoczynają stosunek, a członek nagle opada. Jeszcze gorzej, gdy mężczyzna boryka się z całkowitym brakiem wzwodu. W zależności od tego, jaka jest przyczyna, lekarz podejmuje decyzję o wdrożeniu odpowiedniego leczenia. Do przyczyn fizycznych wywołujących zaburzenia wzwodu zaliczamy:

  • wady anatomiczne penisa, 
  • choroby współistniejące: cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie – wszystkie te schorzenia w znacznym stopniu zwiększają ryzyko wystąpienia zaburzeń erekcji u danego mężczyzny, 
  • stosowanie niektórych leków, 
  • zaburzenia w funkcjonowaniu gospodarki hormonalnej – zbyt wysoki poziom prolaktyny, zbyt niski poziom testosteronu. 

Z kolei najważniejsze czynniki psychologiczne mające wpływ na pojawienie się niskiej erekcji to:

  • chroniczny stres,
  • lęk przed uprawianiem seksu oraz zajściem w ciążę, 
  • brak odpowiedniej ilości snu, 
  • nerwice, 
  • przekonania religijne.

Znacznie większe ryzyko zapadnięcia na zaburzenia wzwodu dotyczy też tych mężczyzn, którzy stosują różnego rodzaju używki – zarówno alkohol, papierosy jak i narkotyki stosowane w nadmiarze oraz systematycznie mają ogromny wpływ na zwiększenie ryzyka wystąpienia niskiej potencji u danego mężczyzny. 

Co zrobić, by cieszyć się dobrą sprawnością seksualną?

Aby móc cieszyć się sprawnością seksualną przez długie lata, należy przede wszystkim wprowadzić w swoim życiu na stałe szereg zmian. Nasz styl życia powinien być jak najzdrowszy. Przede wszystkim należy być jak najbardziej aktywnym fizycznie. W trakcie aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny, czyli hormon szczęścia, którego obecność jest niezwykle istotna dla zachowania przez mężczyznę sprawności seksualnej.

Aktywność fizyczna wpływa także na poprawę ukrwienia całego organizmu, w tym także okolic intymnych. Należy wiedzieć o tym, że optymalne ukrwienie jest jednym z najistotniejszych warunków, który musi koniecznie być spełniony, aby mężczyzna był zdolny do osiągnięcia oraz utrzymania wzwodu przez odpowiednio długi czas. Aktywność fizyczna może być stosowana zarówno jako profilaktyka jak i zwalczanie zaburzeń erekcji. Warto również pamiętać, że aktywność fizyczna wpływa nie tylko na sprawność seksualną, ale poprawę ogólnego stanu zdrowia mężczyzny. Badania naukowców dowiodły, że panowie, którzy stosowali systematycznie choć minimalną aktywność fizyczną, byli znacznie mniej narażeni na zachorowanie na cukrzycę, miażdżycę czy nadciśnienie. Aby cieszyć się korzyściami wynikającymi z aktywności fizycznej, w zupełności wystarczy poświęcić jej dziennie chociaż 30 minut.

Jakie formy aktywności fizycznej są najlepsze? Tak naprawdę forma nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli nasza kondycja jest słaba, możemy zacząć nawet od spacerów, a później decydować się na jogging czy biegi. Sporo mężczyzn stawia także na jogę. Pozwala ona wyciszyć się oraz odstresować. Sprawia ona, że ciało staje się rozluźnione i wypoczęte. Świetnym pomysłem jest także ćwiczenie mięśni dna miednicy. Każdy mężczyzna, który chce cieszyć się pełną sprawnością seksualną, koniecznie powinien dowiedzieć się, jak ważne są mięśnie Kegla w tym względzie. 

Oprócz aktywności fizycznej należy również wdrożyć zasady dobrego odżywiania. Dieta powinna opierać się na warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych oraz afrodyzjakach.